Svarar på frågor : )

Skönt med lite egentid tillsammans!
 
 
Hur reagerade Evelyn när hon var borta från er?
 
SVAR : Evelyn har inte reagerat på något särskilt sätt för vi var borta,
nu är som sagt Evelyn van med sin farmor, farfar och faster, så jag
känner inga problem med att lämna henne där. 
 
 
 
Märktes det när hon kom tillbaka att det hade varit annorlunda för henne?
 
SVAR : Nej nej, absolut ingenting som var annorlunda med henne när vi hämta hem henne, hon var samma snälla, glada och söta tjej. 
 
 
Kan du låta mormor passa henne så som farmor gjort ?
 
SVAR :  Evelyns mormor har redan haft Evelyn hos sig sovandes en lördag till söndag, de var hos Evelyns gamla mormor med, men absolut har vi inga som helst problem att lämna Evelyn hos sin mormor,
hade jag / vi bott i Höganäs så hade vi nog träffats mera dock. 
 
 
Berätta lite om evelyns utveckling.
 
 
Hur sover hon ?
 
SVAR : Som jag skrivit innan så är Evelyn en mycket trött tjej som älskar att sova, lik sin pappa men söt ändå 😍
Evelyn bruklar få mat mellan 18-21.00 på kvällarna sover hela natten tills på morgonen mellan 05.00 - 08.00 så jag har ingenting att klaga på än så länge när det kommer till hennes sömn. 
 
 
 
Hur funkar maten?
 
SVAR : Evelyn äter som sagt modersmjölksersättning från Semper 1,
hon äter var tredje till fjärde timme.
 
 
 
När ska du börja med smakportioner?
 
 
SVAR : Evelyn ska börja med smakportioner när hon är 4 månader, så efter den 30 september ska vi påbörja med smakportioner. 
 
Louise
2021-08-31 @ 18:21:41

Har ni pratat med BVC om att låta ett så litet barn sova borta så tidigt? Och dessutom flera gånger om det både varit med farmor, mormor och moster? Det är enligt barns utveckling och anknytningsmöjligheter alldeles för tidigt, runt året är det rimligt sova borta en natt utan föräldrar

Svar: Är ingenting som BVC kan bestämma, det är våra beslut och vi ser ingen förändring på Evelyn så vi kommer låta henne sova borta när vi behöver barnvakt eller när de vill ha henne. Min son sov borta dygn 2 hos sin mormor och morfar för jag behövde sova efter en jobbig förlossning och där är inga problem med sådant som du skriver.
Emma Andersson

Pernilla
2021-09-01 @ 22:39:00

Hur gammal är lilla evelyn nu? Hon växer så det knakar 😍

Svar: Åh min lilla tjej är redan 3 månader i dag ❣️❣️
Emma Andersson

Gith
2021-09-02 @ 14:38:05

Fina bilder på Evelyn!
Man kan ni inte tvätta av ögat ser ju så hemskt ut ,så fin tös så ögat är gult kladdigt!


Svar: Tack 🙏 Jodå vi tvättar ögat hur många ggr som helst på dagen men i bland kommer det direkt efter man torkat
Emma Andersson

Anonym
2021-09-02 @ 21:11:41

Louise. Det var det dummaste jag hört! Man ska inte läsa massa böcker utan man ska gå efter vad man känner och vad man märker funkar och inte funkar. När mina barn varit hos mormor, morfar, farmor ,farfar eller vem det än varit så har det gått hur bra som helst.
Nä du Emma lämna ni bort Evelyn när ni vill. Så lpnge alla och då menar jag ALLA mår bra så finns där inga fel.

Svar: Hej 👋 Jo jag vet den kommentaren från Louise var bara så onödig, jag kommer lämna Evelyn när vi vill för det går bra, Evelyn blir inte förändrad för det och vi som föräldrar känner ju vårt barn bättre än någon annan.
Emma Andersson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emma Andersson

Välkommen till min blogg!

RSS 2.0