Fortfarande sjuk đŸ€’

Ligger fortfarande hemma sjuk, var ute en runda och gick tillsammans med Richard i kvĂ€ll, mest för att fĂ„ frisk luft. 
Jag kĂ€nner att ligga hĂ€r hemma gör mig sjukt deprimerad men samtidigt sĂ„ Ă€r jag ju sjuk, tok för sjuk för att jobba med de gamla trĂ„kigt nog, saknar de massa och jag kommer inte jobba förrĂ€n om 1 vecka, för har tagit semester i helgen och Ă€r sedan ledig mĂ„ndag och tisdag, sĂ„ med andra ord sĂ„ kommer jag bli frisk innan dess, sĂ„ skönt, lĂ€ngtar redan till jobb, till mina gamlingar och till mina fina arbetskollegor i vĂ„ran fina lilla rosa grupp 💖
Massa kĂ€rlek till er, jag hejar pĂ„ er hemifrĂ„n. 
Ni rockar som vanligt ! = ) 

(null)

Just nu mĂ€rker jag att jag Ă€r inne i en dĂ„lig svacka, en nedstĂ€md sĂ„dan, en nedförsbacke, jag mĂ„r i regel dĂ„ligt varje dag, mer eller mindre, jag försöker dock att inte visa nĂ„got för jag orkar inte med alla frĂ„gor : hur mĂ„r du i dag ? Hur kĂ€nns det i dag ? Har du sovit i natt ? Jag Ă€r fruktansvĂ€rt trött pĂ„ alla frĂ„gor jag fĂ„r varje dag, jag Ă€r trött pĂ„ att kĂ€mpa för allting, jag Ă€r trött pĂ„ att aldrig fĂ„ nĂ„gonting tillbaka, nĂ€r ska jag fĂ„ kĂ€nna mig Ă€lskad, omtyckt och fĂ„ kĂ€nna jag Ă€r vĂ€rd nĂ„got ? 

(null)

Desto mera jag Ă€r hemma och ligger hĂ€r sjĂ€lv sĂ„ tĂ€nker jag Ă€nnu mera, mina tankar snurrar runt totalt, tĂ€nker pĂ„ livet, hur det kunde bli sĂ„ hĂ€r att jag blev denna Emma jag blivit nu, jag gillar inte denna Emma, vill ha tillbaka den gamla Emma jag var för cirka 4 Ă„r sedan, hon kommer nog aldrig komma tillbaka igen, det kĂ€nns verkligen inte sĂ„, hon Ă€r som bortblĂ„st, hur mycket jag Ă€n försöker sĂ„ gĂ„r det aldrig, jag har sĂ„dan Ă„ngest över hur jag mĂ„r, Ă„ngest över att kĂ€nna mig sĂ„ totalt jĂ€vla vĂ€rdelös, inte kĂ€nna mig tillrĂ€cklig, att jag Ă€r den sĂ€msta mamman, sĂ€msta dottern, sĂ€msta vĂ€nnen, sĂ€msta fĂ€stmön, sĂ€msta allting. 

Jag hoppas ju som sagt att jag fĂ„r hjĂ€lp den 26/11, att jag fĂ„r svar pĂ„ nĂ„gra frĂ„gor, att dĂ€r kanske kommer starta nĂ„gon utredning, kĂ€nns skönt att min mamma och Ă€lskling ska följa med till Halmstad och sen ska vi till Ullared tillsammans ska bli mysigt, kommer köpa de sista julklapparna och bara mysa tillsammans. đŸŽđŸŽđŸŽđŸŽđŸŽ„đŸŽ„đŸŽ„đŸŽ„đŸŽ…đŸ»đŸŽ…đŸ»đŸŽ…đŸ»

Nu ska jag kolla pĂ„ en serie, sov gott sen alla. 

Anonym
2019-10-30 @ 20:11:18

Ok Emma ...om du lÀngtar tillbaka fyra Är fÄr du försöka minnas vad som gjorde dig lycklig dÄ ? Kanske kan det hjÀlpa dig pÄ traven.

Svar: DĂ„ hade jag inte gjort min gastricbypass operation.
Emma Andersson

Anonym
2019-10-30 @ 20:38:34

Jag tycker att du ska jobba mer regelbundet sÄ att du fÄr naturliga rutiner. Fattar inte att du har sÄ mycket ledigt o semester? Jobbar du pÄ timmar?
Mer rutiner med arbetet skulle kanske fÄ dig i balans. Du har sÄ intensivt ibland och sen dÀckar du efterÄt. JÀmna ut allt. Jobb barn mm

Svar: Okej, jag jobbar regelbundet, jobbar 80% det rÀcker gott och vÀl.
Nu Àr jag ju hemma med förkylning hosta feber och sÄdant.

Jag har inte haft semester sedan i juni mÄnad och hade för mkt semester dagar sÄ var tvungen att plocka ut semester
Emma Andersson

Anonym
2019-10-30 @ 21:27:47

Om du nu mĂ„r sĂ„ dĂ„ligt (igen) va ju nĂ„gon vecka sedan sist?! SĂ„ se dig om och vad DU kan pĂ„verka. Är du missnöjd i din vardag sĂ„ BYT vardag. Klaga och gnĂ€ll inte, gör nĂ„got Ă„t det istĂ€llet. Du hade kanske mĂ„tt bra ifall du hade varit helt sjĂ€lv?! Eller?!

Svar: Jag mÄr lika dÄligt varje dag, bara att jag skriver inte om det. Hur kul hade det varit för er att lÀsa om det hela tiden ?
Emma Andersson

Anonym
2019-10-31 @ 01:35:55

Stor varm kram // EmmaGilbertsson♄♄♄

Svar: Saknar dig gumman ❀❀
Emma Andersson

Wilma
2019-10-31 @ 07:18:26

Den operationen blir dÄlig om man inte sköter sig efterÄt. Det Àr helt upp till en sjÀlv, undantag 1-2% dÀr komplikationer som blödning i magen kan ske. Jag var pÄ en förelÀsning pÄ sjukhuset om just Gastric Bypass dÀr en överlÀkare berÀttade och visade statistik pÄ allt. Mycket intressant. Kanske du ocksÄ skulle gÄtt och lyssnat pÄ honom sÄ du vet hur du ska sköta din kropp. Ett vÀnligt tips bara!

Lasse
2019-10-31 @ 08:52:09

Krya pÄ dig!

Svar: Tack sĂ„ mycket 😊
Emma Andersson

Anonym
2019-10-31 @ 09:20:49

Kan inte din familj hjÀlpa dig att förstÄ vad som hÀnt? Var Àr din bror? Han hade du bra kontakt med. Var Àr han?
Du kan inte göra operationen ogjord heller. Fick du den viktminskningen du vill ha? eller
Tror du kommer att bli ordentligt utredd nu men tro inte att allt löser dig snabbt för det. Lika lÀnge som du varit sjuk kommer det att ta att bli frisk.
Jag önskar dig lycka till:)

Svar: Nej dÄ, denna utredningen Àr nÄgot jag sjÀlv gjort en egenremiss för, efter min OP har jag mÄtt dÄligt psykiskt, vÀldigt dÄligt, sÄ ska bli skönt att kanske fÄ hjÀlp. Jag har gÄtt ner, men med tanke pÄ mitt mÄende och kÀkat 7 olika sorters antidepressiva tabletter sÄ har det ocksÄ satt spÄr i vikten, men viktigast Àr att mÄ bra.
Jag vÀljer att inte prata om min bror eller mina förÀldrar hÀr, det Àr tok för privat.
Emma Andersson




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emma Andersson

VĂ€lkommen till min blogg!

RSS 2.0