Jobb, vab, akuten, lĂ€karen đŸ©·

Usch vilken vecka det varit hĂ€r hemma med barnen, vĂ€rsta pĂ„ lĂ€nge, jag började mĂ„ndagen med att jobba 17.00 och dĂ„ hade de missförstĂ„tt mig sĂ„ nĂ€r jag kom skulle jag redan varit ute pĂ„ mitt första besök, sĂ„ det starta inte bra men jag klara av det ocksĂ„, 
fick hjĂ€lp av en fin arbetskollega 😊✅ 
Hade kontakt med bĂ€sta farmor hela tiden men Adele var inte bra, nĂ„got var fel sĂ„ sluta med nĂ€r jag var hemma 22.30 att jag fick köra direkt till barnakuten med vĂ„r lilla Del, dĂ€r var inget fel pĂ„ henne alla prover bra, ingen öroninflammation eller halsfluss sĂ„ det var ett riktigt kraftigt virus 🩠 

(null)

SĂ„ trött dĂ„ hon inte sovit sedan klockan 12.00 pĂ„ mĂ„ndagen sĂ„ slut dĂ„ hon brukar sova om dagarna men kunde helt enkelt inte komma till ro alls :/ 

(null)

SĂ„ fort jag hade satt henne i bilen sĂ„ somnade hon sĂ„ klart, kunde bĂ€ra över henne till vagnen sĂ„ fortsatte hon sova dĂ€r ett tag tills det var vĂ„ran tur. 

(null)

Min lilla Adele đŸ©·

(null)

Puss Ă€lskling 💋 

Vi lĂ€mna sjukhuset 01.15 ungefĂ€r och var hemma vid 02.00 kunde göra samma sak lyfta över henne till vagnen och lĂ€t henne sova i den men nĂ€r klockan var 02.45 sĂ„ började hon igen med att skrika och var inte nöjd sĂ„ blev inte mĂ„nga timmars sömn tyvĂ€rr 😮 
Vi Äkte hem tidigt i frÄn farmor och farfar och var hemma hos oss i stÀllet, deras trygghet, och Adele sov nÀstan hela dagen hade hög feber och var trött i med hon inte sovit dagen innan, vill dock inte Àta nÄgot men drack massa, försökte fÄ tid till lÀkaren igen för hon var inte bra de hade ingen tid pÄ tisdagen sÄ blev onsdag 09.15

NĂ€r vi varit hemma ett tag sĂ„ somnade Evelyn och nĂ€r hon vakna hade hon 39.6 graders feber och började spy frĂ„n ingenstans i soffan och golvet, mardröm nu var bĂ„da sjuka och allt jag ville var sova , dessa snart 2 mĂ„naderna utan Tom hĂ€r hemma sĂ„ Ă€r sova lĂ„ngt borta och jag ligger efter med mĂ„nga timmars sömn som jag hade aldrig kommer fĂ„ tillbaka igen. 

(null)



(null)

(null)

Barnen helt utslagna, de sov ganska mycket denna tisdagen sĂ„ jag kunde vila ocksĂ„ men somnade inte men rĂ€ckte att vila. 

(null)

Mina tjejer, sĂ„ gosiga đŸ©· SĂ„ avundsjuka pĂ„ varandra Ă€r de ocksĂ„ men det hör vĂ€l till som syskon. 

PĂ„ onsdagen gick vi till lĂ€karen, de gjorde samma sak som pĂ„ barnakuten men det var ingenting med henne, utan Ă€r ett kraftigt virus 🩠 de kollade sĂ€nkan och den var pĂ„ 10 nu och pĂ„ mĂ„ndagen var den 11 sĂ„ det börjar gĂ„ ner sĂ„ det vĂ€nder, det var bara att hĂ€rda ut. SĂ„ vi fortsĂ€tter att kĂ€mpa pĂ„. 

Tisdag och onsdag sĂ„ vabba jag, hade inte sĂ„ mycket val, kunde inte lĂ€mna barnen hos farmor och farfar nĂ€r de Ă€r sĂ„ sjuka, de behövde sin mamma sĂ„ vi har bara varit hemma dessa dagarna och försökt bli bĂ€ttre. 
Det börjar gĂ„ Ă„t rĂ€tt hĂ„ll kĂ€nns det som. 
VĂ„gar knappt sĂ€ga det. 

(null)

(null)

I gĂ„r torsdag lade vi os vid 19.00 i sĂ€ngen och vi somnade kanske 19.30 och jag vaknade 05.00 i morse wow jag hade fĂ„tt sova hela natten och det behövde jag. SĂ„ skönt att fĂ„ sova, men nĂ€r jag vakna trodde jag dock klockan bara var kanske 22.00 pĂ„ kvĂ€llen men var 05.00 den tackar vi för. 

(null)

Jag hoppas ni fÄr en fin fredag alla, vi ska bara vara hemma i dag sÄ barnen blir friska, för i morgon ska jag jobba igen ska bli skönt , slutar dock 14.00 och sen i helgen ska jag kolla pÄ en bil sÄ fÄr se om det blir nÄgon affÀr eller inte.

(null)

(null)

Farmor och farfar kom en runda i gĂ„r kvĂ€ll, jag skulle handla och hĂ€mta ut massa paket och dĂ„ klippte farmor Ă€ntligen Evelyns lugg och denna gĂ„ngen ville hon det sjĂ€lv ocksĂ„ sĂ„ det kĂ€nns skönt. Det blev jĂ€tte bra. 😊 

(null)

Evelyn och Adele har köpt en present till deras pappa, tror att de saknar honom đŸ©· Evelyn saknar för hon pratar om pappa hela tiden, men snart Ă€r han hemma igen hos oss sin familj đŸ©·

Ha en fin dag !!! 
Anonym
2024-03-15 @ 17:51:30

SĂ„ jobbigt! Skönt att det ”bara” var kraftig virus! Hoppas ni Ă€r piggare nu!

Svar: JadÄ det Àr lite bÀttre men nu vakna lilla Del med förkylning i morse men hoppas det slÀpper för pÄ mÄndag ska hon ju börja förskolan
Emma Andersson

Anonym
2024-03-17 @ 00:24:50

Vad Àr det som hÀnt med Tom? Börjar bli orolig.

Svar: Ingen fara.. Tom sitter hÀktad det Àr allt som hÀnt. Han har gjort nÄgot dumt det Àr dÀrför.
Emma Andersson

Anonym
2024-03-17 @ 00:24:52

Vad Àr det som hÀnt med Tom? Börjar bli orolig.

Anonym
2024-03-17 @ 00:25:01

Vad Àr det som hÀnt med Tom? Börjar bli orolig.




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emma Andersson

VĂ€lkommen till min blogg!

RSS 2.0