svar på en fråga : )

Du skriver att tack vare att Tom gjort som han gjort så kom ni ifrån huset... men han bröt ju mot lagen och gjorde illa en annan person.
Slog och skadade denna. Är det inte konstigt känsla att älska denna som förr när man vet han han har så mycket ilska i sig? Och varför ska han ta ADHD medicin sen när han är ute? Varför börjar han inte nu direkt? Vad ska parterapin gå ut på? Är det att han ska bearbeta allt eller? Ångar han sitt brott eller är han mest ledsen och har ångest över att han ska sitta inne? Får du extra stöd ekonomiskt nu då han inte kan bidra med med inkomst?
 
 
SVARJa att Tom gjort som han gjort är något han får tillsvars till, det kan inte jag göra, men absolut tycker jag inte det är OK att slå någon, och sen kan jag tycka att bli dömd till grov misshandel är extremt mycket med tanke på hur litet märke han fick och att han stod upp hela tiden, det är min åsikt, men det är långt i från rätt att slå en annan, och då ska man dömas om man anmäls och bevisen finns.
Och det är därför de har överklagat domen, så får vi se hur det går i hovrätten
när det väl är dags. Hoppas det är en dag jag är ledig från jobb ! 

Nu tycker jag inte att Tom har någon ilska i sig, han är inte den enda i hela Sverige som slår på folk, tyvärr, det är ganska så vanligt numera och det är så många som inte anmäler vilket är fel, fler borde anmäla så våldet kan upphöra någon gång. Men jag ser inte Tom som någon kille som är ute och slåss, utan han är en helt vanlig kille som pluggar, arbetar med sin musik, tar hand om sina flickor, gör saker med barnen, han är som sagt en helt vanlig kille, tyvärr har inte Tom tagit någon medicin för sin ADHD under en mycket lång tid för han har själv tyckt han fungerat utan men det har inte omgivningen tyck. Det är något han kommit på nu under tiden han sitter häktad att det är bara han som tyckt han fungerat utan ingen annan. Så det är därför han ska börja plus det var PRIO från min sida.
Han får inte lov att påbörja en behandling för sin ADHD i häktet han har frågat
just för att då hade han sluppit gå igenom det sen, men i med man inte vet vilken styrka han ska ha, vilken sort han ska ha, så vill de inte utsätta honom för det där inne, plus att de har så mycket problem med honom redan då han ligger titt som tätt medvetslös och de får göra HLR på honom, så de vågar inte utsätta kroppen för mera just nu. Så det blir att påbörja det när han väl är ute igen.
Parterapin skulle vi börjat på innan han blev häktad, vi hade redan ett första
besök inbokat veckan efter han blev häktad, så det har inte med att göra han sitter där han sitter, plus att jag tror alla par hade mått bra av att prata, få tips, få en annan struktur i vardagen, hjälpmedel, tänkande, så jag ser detta bara som positivt och speciellt att han vill gå på det också. På något konstigt sätt så har både jag och Tom växt sedan allt detta, vi har ett annat sätt att tala till varandra, jag kan ärligt talat att jag kände inte igen den Tom alls som jag träffade den 19 augusti 2020 första gången, han som jag träffa i häktet är en helt annan person, vet inte om det är den nya verasionen av Tom, det återstår och se med tiden. Tom ångrar absolut allting, han ångrar att han slagit honom, han ångrar att han gjort en annan kille illa, och självklart så har hans handlingar fått konsekvenser då han får vara i från mig och flickorna, vilket han mår så otroligt dåligt över. Där finns dagar han gråter från morgon till kväll, där finns de dagarna som när han får post av oss som han mår bra igen och oftast när han känner sig nere / ledsen så tittar han på korten och ser sina tre älsklingar och det är det som håller honom uppe, håller modet uppe.
Så denna veckan får han kort av både mig och Evelyn och förra veckan från Adele, så det är roligt, plus vi skicka ett tjockt brev i går också till honom.
Nej nej, jag får ingen ekonomisk hjälp / stöd när Tom sitter där han sitter, jag tjänar alldeles för bra för att få någon hjälp, jag har en väldigt bra inkomst så vi klarar oss gott och väl, så pass att vi kan handla vad vi vill, jag kan spara varje månad,

så går ingen nöd på oss : ) 
Anonym
2024-04-23 @ 15:19:38

Inte klokt att de gör HLR på honom så många gånger. Varför händer detta? Han kan väl inte bara bli så dålig helt plötsligt? Detta måste ju sjukvården kolla upp snarast.! Kanske är det ångestattack han får som är svår och plågsam...

Svar: Han har något problem med sina njurar, han ska gå en utredning för det. Han har fått HLR 3 ggr nu och varit nedsövd 1 gång. Men alla prover är bra. Det är ju det som är det värsta egentligen bättre något varit dåligt så blir det ju lättare att kunna hjälpa till. Men jag tror till 99% att det beror på stress och ångest som gör att hjärtat stannar på honom
Emma Andersson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emma Andersson

Välkommen till min blogg!

RSS 2.0