Förskola, sjukt barn, jobba

I går har Del gått på förskolan mellan 08.30-13.30 så vi lämna henne och sen var jag och Evelyn hemma under tiden.
Evelyn är fortsatt sjuk, inne på den 8:e dagen nu med förkylning, feber och hosta. Börjar bli en aningen tröttsamt helt enkelt. Men blir likadant i dag att Del lämnas på förskolan och Evelyn är hemma med mig.
Jag skulle egentligen jobbat dag så för att kunna lösa det med Evelyn så fick jag byta på jobb, har jag sagt jag har det bästa jobbet någonsin ? De gör verkligen allt för att kunna hjälpa en när det behövs, så i går och i dag har jag fått ändra från dag till kväll,  tack för allting ♥️♥️ så jag slipper vabba så skönt, i stället så löser de allting. 
Tack 🤩 
Jag har världens bästa jobb ! 

(null)

Hur har ni haft det i går  ??? 

Godmorgon denna tisdag ☺️ Lilla Del har redan vaknat i vanlig ordning, hos svärföräldrarna vaknar hon så jävla tidigt alltid men hemma sover hon mycket längre. Hehe 😜 

Tänkte svara på några frågor som ni undrar över, jag kommer aldrig och då jag aldrig flytta tillbaka till Höganäs igen, jag är så klar med att bo där. 
Hade Tom fått bestämma så hade han gärna bott där, han har föreslagit det flera gånger om vi inte kan flytta dit, men nej sätter inte min fot där räcker de få gångerna jag träffar min mormor i Höganäs. Mår så sjukt dåligt när jag kommer dit, sur, irriterad och förbannad inombords så nej kommer aldrig mera flytta dit. 🖤

Jag vill inte skriva så mycket om Brooklyn men våran relation är inget vidare och inte varit på några år faktiskt och jag kan inte göra så mycket åt det mera. Det får helt enkelt vara som det är nu. Jag hade aldrig gått och köpt kläder eller skor till honom ändå, för så dyra kläder han ska ha det kan Stefan betala för honom som skämt bort honom med det. Väljer att inte skriva mera om Brooklyn för allas skull.  🖤

Hur mår Tom i häktet ? 
Han mår inte bra, han saknar sina prinsessor. Men enda positiva är att han arbetar med sig själv varje dag, han går och pratar med kurator och präst, han tränar varje dag, 
han läser böcker. Han skriver upp vad han behöver arbeta med varje dag. 

Vad tänker han ? 💭 
Jag vet ärligt talat inte hur han tänker, vi prata inte så mycket om det när vi sågs mer än att han är orolig för framtiden, han hoppas att överklagan går igenom så han får sänkt sitt straff. 

Hur han ser sig som pappa och make ?
Vilken svår fråga, det är egentligen Tom som ska svara på denna frågan. Som make känner han sig totalt värdelös och misslyckad just nu, att han utsatt mig och flickorna för allt detta så jag tror att han tycker likadant angående sin papparoll att han är den sämsta pappan just nu som gjort allt detta. Men jag ser det som så att han får helt enkelt ta igen all förlorad tid sen. 🖤 han kommer kämpa för det ska bli bra igen. Han håller på redan nu. 

Hur jag ser på vårt äktenskap ? 
Jadu, det är en fråga jag ställer mig själv varje dag, jag är ju som sagt otroligt besviken på honom, jag är förtvivlad för han gjort som han gjort, jag är förbannad vissa dagar och andra inte men jag ser trots allt detta otroligt bra på vårt äktenskap och vet vi kommer klara detta också. Vi älskar ju varandra och allt vi gått igenom kommer bevisa det nu. Så skilsmässan jag gjorde i all hast kommer inte gå igenom utan vi kommer fortsätta vara gifta. När väl Tom kommer ut så ska han börja på Adhd medicin och vi ska börja gå på parterapi tillsammans så jag ser lika stort på framtiden då som nu. Mina känslor för tom har inte ändrats på grund av detta han gjort, det är otroligt dumt gjort av honom att han gjort så här och lämnat mig själv med allting men han valde rätt tjej till att orka, fixa detta 🖤 bakom alla kulisser så får jag otroligt mycket hjälp när jag ber om hjälp dock gör jag inte det så mycket då jag vill klara mig själv .

Om jag är där jag vill vara i livet eller om jag önskar något annorlundare ?
Oavsett vad som hänt så är jag ganska här i livet jag vill vara faktiskt fast att Tom inte är här med oss, jag älskar mitt jobb, älskar mina arbetskollegor, visss pratar man med utanför jobbet, det känns bra. Hade Tom aldrig gjort som han gjort så hade vi aldrig kommit i från huset garanterat så något blev bra av allt och var att vi fick denna lägenheten. Jag älskar vårt boende och längtar efter att visa Tom den 🖤 Men jag är nöjd annars, jag mår bra trots allt, jag har hjälp om jag vill ha hjälp och ner om det, jag har världens finaste familj, har fina nyfunna vänner i allt detta, underbara grannar som ser om oss, jag kan inte ha det bättre 🖤

Hoppas ni får en fin TISDAG !!! 







Anonym
2024-04-23 @ 10:12:23

Du skriver att tack vare att Tom gjort som han gjort så kom ni ifrån huset... men han bröt ju mot lagen och gjorde illa en annan person. Slog och skadade denna. Är det inte konstigt känsla att älska denna som förr när man vet han han har så mycket ilska i sig? Och varför ska han ta ADHD medicin sen när han är ute? Varför börjar han inte nu direkt? Vad ska parterapin gå ut på? Är det att han ska bearbeta allt eller? Ångar han sitt brott eller är han mest ledsen och har ångest över att han ska sitta inne? Får du extra stöd ekonomiskt nu då han inte kan bidra med med inkomst?

Svar: Jag har svarat i ett inlägg till dig : )
Emma Andersson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Emma Andersson

Välkommen till min blogg!

RSS 2.0